Esiintymiskoulutus tuo varmuutta

Viesti menee perille, kun opit kesyttämään pelkosi ja esiintymään eduksesi

""Hyvä esitys erottaa amatöörit ammattilaisista, eikä siinä kilpailussa substanssiosaamisella ole mitään tekemistä. Parempi esiintyjä hakkaa varmasti huonomman esityksen" Katleena Kortesuo, Nörtin esiintymisopas"

-Katleena Kortesuo, Nörtin esiintymisopas

Kuka tahansa, joka joskus puhuu ihmisille, tarvitsee esiintymistaitoja. Ilman viestintätaitoja asiantuntemustamme ei huomata. Hyvä esiintyjä hakkaa mennen tullen tylsän, oli kyse sitten hissipuheesta, uuden tuotteen lanseeraustilaisuudesta tai televisiohaastattelusta. Ammattimainen esiintymiskoulutus kuuluu jokaisen johtajan ja asiantuntijan vuosihuoltoon. Vaikka kokemusta esiintymistilanteista olisikin jo kertynyt, aina on hyvä päivittää taitonsa, tutustua median viimeisimpiin ammattikikkoihin sekä tarkistaa, että omaan esiintymiseen ei ole liimaantunut häiritseviä tapoja. Voit varata sparrauksen myös ennen jotakin erityisen tärkeää esiintymistä.

Terve hermostuneisuus on luonnollinen osa esiintymistilannetta. Jos hermoilu uhkaa muuttua kauhuksi ja häiritsee jo kuulijoitakin, viestintäkoulutus auttaa. Teen räätälöityjä esiintymisvalmennuksia ja -harjoituksia jokaisen asiakkaan omien tarpeiden mukaan. Tiukka, mutta hauska esiintymiskoulutus on myös erinomainen tiiminrakennusharjoitus.

Ota yhteyttä ja varaa oma valmennus!

Ellin vinkit

Miten selvitä jännityksestä?

Kädet hikoavat, ääni tärisee, punaiset laikut kasvavat kaulalla… Kaikkia jännittää, kun edessä on tärkeä esiintyminen. Jännittämisen ei kuitenkaan saa kasvaa niin pahaksi, että se häiritsee suoritusta tai tekee olosta todella tuskaista. Tässä kolme vinkkiä esiintymisjännityksen selättämiseksi:                  

Ota yhteyttä

  1. Ajattele positiivisesti

    Jännitys ei oikeastaan ole pahasta. Kun jännitämme, olemme valppaita, skarppina ja valmiina suoritukseen. Täysin rentona esiintymisestä ei luultavasti tulisi mitään. Sen sijaan että ajattelet: ”apua, minua jännittää ihan hirveästi”, yritä ajatella: ”nyt olen todella innoissani”. Yritä siis kääntää sydämenjyskytys ja adrenaliinihuuma voimaksi. Näin neuvottiin myös esimerkiksi Helsingin Sanomissa 29.12.2012.

  2. Harjoittele

    Harjoittele puhettasi tai esitystäsi etukäteen. Mitä paremmin osaat asiasi, sen varmempi olet. Käytä kilttejä, mutta rehellisiä kollegoita koeyleisönä ja harjoittele peilin edessä. Saat samalla kellotettua esiintymisesi ja löydät ja saat korjattua ne kohdat, joissa uhkaat takerrella. Vaadi ammatillista esiintymiskoulutusta, ota yhteyttä minuun!

  3. Hengitä

    Juuri ennen kuin nouset lavalle, hengitä muutama kerta oikein syvään. Varmistat että aviollasi on happea ja käännät ajatuksesi kokonaan omaan suoritukseen. Selkä suoraan, hyvin se menee!